نامگذاری دهه فجر به عنوان دهه بصیرت جوانان در یزد

یزدفردا:در دومین نشست کمیته جوانان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان یزد به پیشنهاد اعضا این دهه به عنوان "دهه بصیرت جوانان" نامگذاری شد.
در ابتدای این نشست مدیر سازمان جوانان استان یزد با تاکید بر این که دهه فجر جز رشحات اسلام است افزود: برنامه ها باید بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب باشد.
-رییس کمیته جوانان ستاد بزرگداشت دهه فجر با تاکید بر این که برگزاری هرچه باشکوه تر این بزرگداشت نشان دهنده عظمت شخصیت آن امام است بیان داشت: خاطره امام بیش از همیشه در دهه فجر و 22 بهمن ماه است، این در حقیقت ولادت امامت در این کشور است به همان معنایی که خود امام و اسلام برای ما ترسیم کرده اند قبل از آن امام رهبر مبارزه و نهضت بودند ولی از روز ورود کشور و تشکیل دولت اسلامی، امام امت اسلامی شدند .
- رییس سازمان جوانان استان یزد با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بهترین خاطره انقلاب این است که همه از خودشان بیرون آمدند و در انقلاب حل شدند.
-" مهران اژدرپور" با اشاره به این که ماجرای حسین بن علی(ع) حقیقتاً موتور حرکت قرون اسلامی در جهت تفکرات صحیح اسلامی بوده است ادامه داد: در انقلاب این معنا به صورت بیّنی واضح بود.
-وی ابزار داشت: خدای متعال خواسته است که اولین تجربه حاکمیت قرآن بعد از دوران حسین بن علی(ع) یعنی نظام جمهوری اسلامی پا به عرصه بگذارد.
- رییس سازمان جوانان استان یزد در ادامه با اشاره به مأموریت ارزشی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما همان ادامه حرکت انبیاء و جنس آن از جنس نهضت انبیاست برای این آمده که بشریت را یک گام به سمت آن نقطه آرمانی ببرد و اگر ما این ماموریت را فراموش کنیم یا از آن غافل شویم یقین بدانید که سرگردانی است.
- وی ادامه داد: ما مأموریتی جز تحقق ارزش های اسلامی نداریم که ساختن کشورهم جزء ارزش های انقلاب است.
وی در ادامه این نشست افزود: برنامه‌ريزي، سازماندهي، نظارت و هماهنگي در امر برگزاري مراسم ايام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي و فراهم سازي زمينه مشارکت، حضور و نقش‌آفريني اقشار مختلف مردم در بزرگداشت مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مهمترين محور تشکيل اين نشست مي باشد.
- وی با تاکید بر این که جشن دهه فجر باید از صورت دولتی خارج شود اظهار داشت: اولا این تشکیلات باید مردمی شود تا مثل نیمه شعبان برگزار گردد ثانیاً فیلم ها و سریال هایی که به مناسبت دهه فحر ساخته می شود باید یاد آور خاطره های خوش انقلاب و نشان دهنده حضور مردم و حل شدن آن ها در انقلاب باشد.
-وی بر هرچه با شکوه تر برگزار نمودن راهپیمایی 22 بهمن ماه تاکید کرد و گفت: صدا و سیما موظف است که همکاری کند این کار اجتناب ناپذیر است باید بهترین برنامه ها برای این ایام اختصاص داده شود.
برگزاری همایش بزرگ یگانه قرن، نامگذاری دهه فجر با نام دهه بصیرت، اعزام مبلغین به مساجد سراسر استان، برگزاری مسابقه وبلاگ ، شعرو وداستان، به صدادرآمدن زنگ انقلاب در مدارس تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا، برگزاری همایش کوهپیمایی، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام فجر از برنامه های کلی در این ایام عنوان شد.
گفتنی است برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش های محتوایی ویژه جوانان، برگزاری اردوهای بازدید از مراکز انقلاب اسلامی، حمایت از سمن های جوانان در جهت اجرای برنامه هایی با رویکرد تبیین آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی و حمایت از برنامه های خود جوش دانش آموزی، دانشجویی و عموم جوانان از مهمترین مصوبات این نشست بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا